Friday 15 July 2011

NIKOTINEX


NICOTINEX


Kategori:
Homeopati
Isi Kandungan:
45 biji
Temph Guna:
23 hari
Kesesuaian:
Khusus bagi mereka yang merokok

ROKOK


Sedarkah anda bahawa dalam sebatang rokok yang dihisap mengandungi lebih 4000 bahan kimia beracun termasuklah Acetone (peluntur cat), Ammonia (pencuci lantai), Cadmium (beteri),Hydrogen Cyanide (racun hukuman mati), Arsenic (racun semut), Methanol (bahan bakar rokok) danNaphtalens (ubat gegat).

Selain dikaitkan dengan masalah paru-paru dan jantung masalah yang disebabkan oleh rokok tidak boleh dipandang remeh. Mereka yang merokok juga dikaitkan dengan kegagalan sistem reproduktif termasuklah masalah kemandulan. Anak-anak yang bakal dilahirkan juga bakal menghidap penyakit asma dan radang paru-paru. Rokok juga menjejaskan hampir keseluruhan aspek seksual, reproduktif dan kesihatan kanak-kanak.

Bayi yang terdedah dengan asap rokok dikaitkan dengan kematian di tempat tidur (Sudden Intant Death – SID), kelahiran pra-matang, dan jangkitan pada sistem pernafasan.

Wanita hamil yang merokok juga berisiko berlakunya keguguran, melahirkan bayi yang kurang berat badan, Pada masa yang sama merokok juga boleh mengakibatkan kecacatan kepada bayi seperti sumbing. Wanita yang sedang menyusu bayi juga tidak digalakkan merokok kerana kuantiti dan kualiti air susu akan terjejas.


Kesan Kegunaan


Produk ini bertindak dengan menghapuskan nikotin (candu) rokok atau menghilangkan kesan daripadanya. Mengurangkan ketagihan bagi mereka yang mahu berhenti merokok. Boleh juga berhenti langsung. Dapat mengurangkan bau busk pada penghisap rokok.

Lain-lain kegunaan:

Tiada

Kemungkinan kesan mudarat ringan:

Akibat tindakannya menghapuskan nikotin ini, kadangkala boleh menimbulkan:

a.Loya dan muntah:
Memuntahkan lendir gelap bertali yang mengandungi candu rokok.
b.Mengantuk:
Juga akibat penghapusan nikotin dalam sistem tubuh.

Cara makan:
Dikemam atas lidah 1 tablet 2 kali sehari (pagi dan petang).


Pantang:
Kopi & Nescafe.


No comments:

Post a Comment